Vol goede moed begonnen aan het nieuwe schooljaar in het basis- of voortgezet onderwijs? Na de herfstvakantie tekenen zich altijd al de eerste grote en kleine problemen af. Achterstanden die zijn opgelopen zijn steeds moeilijker in te halen. En zo worden verschillen hoe langer je wacht steeds groter. Door bijlessen van een goede docent kan een kind snel weer ‘bij’ zijn. Zie hier de redenen om bijles bij De Leerboom te nemen!
Bijles sluit aan bij de leerbehoefte van je kind
In een volle klas met kinderen heeft de leraar niet altijd de aandacht voor de leerbehoefte van een kind. Ook is er lang niet altijd tijd om alles nog eens uit te leggen wanneer een kind iets niet snapt. Daarnaast durven sommige kinderen geen vragen te stellen in de klas, of weten ze niet wat ze moeten vragen. Met een leraar die er helemaal voor hen is, durven ze dat vaak wel. In een bijles kan de docent bovendien ingaan op specifieke vragen en oog houden op de voortgang.
Met bijles kunnen we achterstanden wegwerken
Scholen doen hun best, maar door corona is er op sommige scholen veel lesuitval. Daarbij hebben veel kinderen door het thuisonderwijs ook achterstanden opgelopen. Met een paar bijlessen kan je kind snel en effectief de stof tot zich nemen, zodat het weer meekan met de lessen. Bijles kan live gegeven worden, maar ook online als dat wenselijker is. We werken op de praktijk in Westerpark of via ZOOM op de laptop. Mochten doordeweekse dagen niet uitkomen, dan kunnen er ook bijlessen op zaterdag gepland worden.
Door bijles krijgt je kind weer meer vertrouwen en plezier in school
Samen met je kind kijken we eerst waar de knelpunten liggen. Zo kunnen we de juiste docent zoeken die het kind kan helpen met die vakken of onderwerpen waar de problemen schuilen. Door de bijles kunnen de moeilijke onderwerpen gericht worden behandeld. Als je kind de stof dan ineens ‘snapt’ en vooruitgang boekt, dan is school natuurlijk een stuk leuker.
Er is bijles bij De Leerboom in (bijna) alle vakken
Bij De Leerboom zijn er bijlesdocenten voor bijna alle vakken die kinderen kunnen tegenkomen. Denk aan:
wiskunde
scheikunde
natuurkunde
economie
talen: Engels, Latijn, Nederlands, Frans, Duits
begrijpend lezen
rekenen
spelling
studievaardigheden
We weten het antwoord op alle leerstijlen en -problemen
Bij De Leerboom helpen we kinderen bij problemen met bepaalde lesstof. Maar ook is er oog voor de mogelijke moeilijkheden omtrent het leren zelf. Zo begeleiden we bij visuele/kinesthetische leerstijlen voor beelddenkers, leerlingen met dyslexie of ADD/ADHD in basis- en voortgezet onderwijs. Kan jouw kind wel een beetje ondersteuning gebruiken? Neem gerust contact op voor meer informatie.
Het leren wil maar niet lukken… wist je dat dit gewoon aan de leerstijl kan liggen? Beelddenkers kunnen namelijk het best visueel leren! Lees hier hoe je dat doet…
Zo ondersteun je de ontwikkeling van executieve functies van je kind
Executieve functies: de basis voor succesvol leren! Zo ondersteun je de ontwikkelen van deze eigenschappen. Lees hier hoe je deze eigenschappen kunt aanleren.
Niet ieder kind houdt evenveel van leren of is er even goed in. De uitdaging schuilt hem dan in het zo passend mogelijk aanbieden van de stof. Lees hier meer.
Onze creatieve, sociale, slimme dochter liep vast op school en sloot zich langzamerhand af. Eind groep 7 volgde een diffuus schooladvies waarin zowel de docent als wij haar niet herkenden. Bijles dachten we, tot Johanette met haar in gesprek ging en concludeerde dat onze dochter een andere, meer visuele leerstijl heeft. Het mooie, persoonlijke profiel dat ze daarbij schetste was zo herkenbaar. 4-5 maanden begeleiding volgens de Kernvisie-methode en wekelijkse bijles hebben ertoe geleid dat ze het leuk vindt om te leren. Ze is weer open, energiek en vol zelfvertrouwen en heeft zin in de middelbare school. Met een eenduidig, overtuigend en hoger schooladvies op zak dat inmiddels alleen maar een bonus is.
We zijn Johanette heel dankbaar voor haar inzichten en inzet.
- Brugpieper in de dop
De Leerboom – Johanette, heeft alle drie mijn kinderen met dyslexie ontzettende geholpen. De kernvisie methode is een manier van leren die enorm aanslaat. Het heeft ervoor gezorgd dat ze weer zelfvertrouwen hebben en zich goed voelen in de klas. Dat dit zo goed werkt is niet alleen door de methode maar zeker ook door de geweldige begeleiding van Johanette. DANK
- Moeder van 3 kids
Onze 10 jarige dochter had een rekenachterstand van bijna 3 jaar. We dachten dat ze dyscalculie zou hebben. Want waarom anders zo een enorme achterstand. Met taal en lezen liep ze voor! Via
via kwam ik in contact met de Kernvisiemethode en ging er een lichtje bij mij branden. Het eerste contact met Johanette was zo prettig dat we snel een afspraak in gepland hebben. Inmiddels zijn
we ruim anderhalf jaar verder en heeft onze dochter de leerachterstand al bijna ingehaald. Ze is zo een blij kind geworden. De Kernvisie methode is een eye-opener voor ons geweest.