Vol goede moed begonnen aan het nieuwe schooljaar in het basis- of voortgezet onderwijs? Na de herfstvakantie tekenen zich altijd al de eerste grote en kleine problemen af. Achterstanden die zijn opgelopen zijn steeds moeilijker in te halen. En zo worden verschillen hoe langer je wacht steeds groter. Door bijlessen van een goede docent kan een kind snel weer ‘bij’ zijn. Zie hier de redenen om bijles bij De Leerboom te nemen!
Bijles sluit aan bij de leerbehoefte van je kind
In een volle klas met kinderen heeft de leraar niet altijd de aandacht voor de leerbehoefte van een kind. Ook is er lang niet altijd tijd om alles nog eens uit te leggen wanneer een kind iets niet snapt. Daarnaast durven sommige kinderen geen vragen te stellen in de klas, of weten ze niet wat ze moeten vragen. Met een leraar die er helemaal voor hen is, durven ze dat vaak wel. In een bijles kan de docent bovendien ingaan op specifieke vragen en oog houden op de voortgang.
Met bijles kunnen we achterstanden wegwerken
Scholen doen hun best, maar door corona is er op sommige scholen veel lesuitval. Daarbij hebben veel kinderen door het thuisonderwijs ook achterstanden opgelopen. Met een paar bijlessen kan je kind snel en effectief de stof tot zich nemen, zodat het weer meekan met de lessen. Bijles kan live gegeven worden, maar ook online als dat wenselijker is. We werken op de praktijk in Westerpark of via ZOOM op de laptop. Mochten doordeweekse dagen niet uitkomen, dan kunnen er ook bijlessen op zaterdag gepland worden.
Door bijles krijgt je kind weer meer vertrouwen en plezier in school
Samen met je kind kijken we eerst waar de knelpunten liggen. Zo kunnen we de juiste docent zoeken die het kind kan helpen met die vakken of onderwerpen waar de problemen schuilen. Door de bijles kunnen de moeilijke onderwerpen gericht worden behandeld. Als je kind de stof dan ineens ‘snapt’ en vooruitgang boekt, dan is school natuurlijk een stuk leuker.
Er is bijles bij De Leerboom in (bijna) alle vakken
Bij De Leerboom zijn er bijlesdocenten voor bijna alle vakken die kinderen kunnen tegenkomen. Denk aan:
wiskunde
scheikunde
natuurkunde
economie
talen: Engels, Latijn, Nederlands, Frans, Duits
begrijpend lezen
rekenen
spelling
studievaardigheden
We weten het antwoord op alle leerstijlen en -problemen
Bij De Leerboom helpen we kinderen bij problemen met bepaalde lesstof. Maar ook is er oog voor de mogelijke moeilijkheden omtrent het leren zelf. Zo begeleiden we bij visuele/kinesthetische leerstijlen voor beelddenkers, leerlingen met dyslexie of ADD/ADHD in basis- en voortgezet onderwijs. Kan jouw kind wel een beetje ondersteuning gebruiken? Neem gerust contact op voor meer informatie.
Het leren wil maar niet lukken… wist je dat dit gewoon aan de leerstijl kan liggen? Beelddenkers kunnen namelijk het best visueel leren! Lees hier hoe je dat doet…
Zo ondersteun je de ontwikkeling van executieve functies van je kind
Executieve functies: de basis voor succesvol leren! Zo ondersteun je de ontwikkelen van deze eigenschappen. Lees hier hoe je deze eigenschappen kunt aanleren.
Niet ieder kind houdt evenveel van leren of is er even goed in. De uitdaging schuilt hem dan in het zo passend mogelijk aanbieden van de stof. Lees hier meer.
Sommige kinderen zijn van nature snel. Ze kunnen snel leren of lezen al op een hoog niveau, maar dit geldt niet voor alle kinderen. Lees hier het verhaal van Karin en haar zoon Pim.
Na maanden thuis te hebben gezeten, wachtend op een plek in het speciaal onderwijs, was de Schaduwklas van De Leerboom een welkome verademing.
Ons kind werd daar heel goed en rustig opgevangen en begeleid. Kreeg de ruimte om te wennen en langzaam op te bouwen, werd warm door iedereen ontvangen en heeft daar rustig kunnen werken aan het overwinnen van diens schooltrauma. Zonder de begeleiding vanuit de Leerboom was de overgang naar het speciaal onderwijs zeker niet zo soepel verlopen, waarvoor onze dank!
- Een ouder
Wij zijn blij dat onze negenjarige zoon met Hedi aan spelling heeft mogen samenwerken. Dit was eens per maand, voor een periode van vier maanden. Direct na schooltijd, een uurtje op school, samen aan de slag met Hedi, met één van ons als ouders erbij. Onze zoon leerde woorden als woordbeeld opslaan, niet alleen als STAAL-categorie.
Natuurlijk was het even wennen in het begin en had hij geen zin om thuis verder met ons te oefenen. Maar: alle inspanning werd beloond, op school gingen de dictees nu wél goed, kwamen de voldoendes binnen én maakte hij een mooie groei: Met spelling zit hij nu op het niveau waar hij hoort te zijn!
- Een ouder
For my son Felix is De Leerboom the best Schaduwklas he could go to. Within a very short amount of time, he started to develop interest in numbers and letters including to write his first words. The clear structure and attention Johanette and her team provide for the individual children is amazing and a corner stone that helped Felix to make the next step to the Waterink Zuid school.
Je weet dat ze er zijn: (Marketing)Cookies! Voor meer informatie verwijzen wij je graag naar onze Privacy Policy of cookieverklaring.AccepterenNiet accepterenMeer informatie