Bijles Amsterdam & Utrecht: de waarde ervan
Soms is het lastig in te schatten of je kind bijles nodig heeft of niet. Bepaalde vakken lijken goed te gaan, andere minder. Ook kan het een fase zijn waarin het minder gaat en waarvan je vermoedt dat het wel weer bijtrekt. Wanneer er achterstanden opbouwen, is het echter slim om hier snel op in te springen. Want hoe langer je wacht, hoe groter de inhaalslag is die gemaakt moet worden. Bijles is al snel waardevol en kan je kind helpen op verschillende fronten.
Persoonlijke aandacht
Wanneer een kind moeite heeft met een bepaald vak, deel van de lesstof of met meerdere vakken, is dat heel vervelend. Vaak heeft dat invloed op het zelfvertrouwen. Zo kan het zijn dat er verdere achterstanden ontstaan omdat het kind niet durft aan te geven dat het niet meekomt en de lesstof niet begrijpt. Bijles is een moment van persoonlijke aandacht waarbij er een persoonlijk plan kan worden gemaakt dat past bij de leervraag van het kind. Zo kan er in diens eigen tempo en leerstijl gewerkt worden aan het bijwerken van de achterstand. Bijles is een vorm van maatwerk wat in het reguliere onderwijs vaak niet mogelijk is.
Stok achter de deur
Niet goed presteren leidt vaak tot demotivatie. Dat is niet zo vreemd, want als je de stof niet begrijpt heb je ook weinig zin om je voor het vak in te zetten. Ook wanneer motivatie een probleem is, kan bijles nuttig zijn. In die zin vormt het een stok achter de deur om het schoolwerk toch te maken en wat structuur in het leren aan te brengen.
Veel voldoening tijdens bijles Amsterdam & Utrecht
De bijles is erop gericht het kind te ondersteunen bij de onderwerpen of vakken waar ze moeite mee hebben. Door de persoonlijke aandacht en ondersteuning merkt het kind dat het langzaam maar zeker beter gaat presteren. Naast motivatie brengt dat ook een gevoel van voldoening met zich mee. De lessen op school gaan beter en wanneer dat doorwerkt in verbeterde cijfers zorgt dat vaak voor een groeiend zelfvertrouwen. Kortom bijles brengt veel voldoening met zich mee. Bovendien blijkt dat bijles vaak helpt bij een algeheel breder begrip en ontwikkeling van het leren zelf.
Bijlessen levert meer tijd op
Het klinkt misschien gek, want bijles kost natuurlijk tijd. Maar per saldo levert bijles het kind vaak tijd op. Ga maar na, waar het oplossen van een som vele uren kan duren wanneer je er niet uitkomt, kan dat aan de hand van bijles en een begripvolle docent veel sneller worden opgelost. Het kind hoeft niet meer in zijn of haar eentje te worstelen met vraagstukken, maar krijgt direct antwoorden op de vragen. Ook helpt dat in de toekomst: door het kind te helpen vragen te stellen, is dat ook nuttig in de lespraktijk.
Over De Leerboom voor bijles Utrecht & Amsterdam
Heb jij het idee dat jouw kind moeilijk mee kan komen en wil je weten of bijles iets voor jouw kind is? Op zo’n moment is het goed om contact op te nemen met De Leerboom. Bij De Leerboom zijn er voor elk vak of leermethode de juiste bijlesdocenten beschikbaar. Eigenaar Johanette Beereboom: ‘Het is onze passie om de ontwikkeling van kinderen zo goed mogelijk te stimuleren en iedereen te helpen die daarbij een rol kan spelen.’ Het is ook mogelijk om via ZOOM digitaal bijles te ontvangen.
Ook interessant voor jou
De brui eraan? Hoe jouw kind zelfstandig kan leren leren
Vindt jouw kind leren moeilijk? De Leerboom helpt jouw kind leren leren. Lees hier meer!
Lees verder
Ieder kind kan leren – nu ook leerondersteuning in Utrecht!
De Leerboom biedt nu ook leerondersteuning aan in Utrecht. Speciaal voor die kinderen die het leren niet altijd gemakkelijk vinden.
Lees verder
’Door de Kernvisie-methode bloeide onze beelddenker weer op’
Beelddenkers kunnen soms moeilijk meekomen op school. De ouders van Rosalie vertellen hoe leerbegeleiding heeft geholpen.
Lees verder
Visueel leren: zo doe je dat!
Het leren wil maar niet lukken… wist je dat dit gewoon aan de leerstijl kan liggen? Beelddenkers kunnen namelijk het best visueel leren! Lees hier hoe je dat doet…
Lees verder
Zo ondersteun je de ontwikkeling van executieve functies van je kind
Executieve functies: de basis voor succesvol leren! Zo ondersteun je de ontwikkelen van deze eigenschappen. Lees hier hoe je deze eigenschappen kunt aanleren.
Lees verder
Tweetalige opvoeding? Nederlands je tweede taal? Laat het je niet tegenhouden!
Laat taal niet de drempel zijn! Zo help je je kind met leren wanneer Nederlands niet hun eerste taal is.
Lees verder
Stimu-leren! 5 manieren om je kind te motiveren
Op deze manieren stimuleer jij je kind om te leren…
Lees verder
Schaamte voor bijles? Nergens voor nodig!
Bijles is niks om je voor te schamen! Vind in plaats daarvan je zelfvertrouwen terug.
Lees verder
Moeite met leren, of ánders leren?
Niet ieder kind houdt evenveel van leren of is er even goed in. De uitdaging schuilt hem dan in het zo passend mogelijk aanbieden van de stof. Lees hier meer.
Lees verder
Ervaringen
Onze creatieve, sociale, slimme dochter liep vast op school en sloot zich langzamerhand af. Eind groep 7 volgde een diffuus schooladvies waarin zowel de docent als wij haar niet herkenden. Bijles dachten we, tot Johanette met haar in gesprek ging en concludeerde dat onze dochter een andere, meer visuele leerstijl heeft. Het mooie, persoonlijke profiel dat ze daarbij schetste was zo herkenbaar. 4-5 maanden begeleiding volgens de Kernvisie-methode en wekelijkse bijles hebben ertoe geleid dat ze het leuk vindt om te leren. Ze is weer open, energiek en vol zelfvertrouwen en heeft zin in de middelbare school. Met een eenduidig, overtuigend en hoger schooladvies op zak dat inmiddels alleen maar een bonus is.
We zijn Johanette heel dankbaar voor haar inzichten en inzet.
- Brugpieper in de dop
De Leerboom – Johanette, heeft alle drie mijn kinderen met dyslexie ontzettende geholpen. De kernvisie methode is een manier van leren die enorm aanslaat. Het heeft ervoor gezorgd dat ze weer zelfvertrouwen hebben en zich goed voelen in de klas. Dat dit zo goed werkt is niet alleen door de methode maar zeker ook door de geweldige begeleiding van Johanette. DANK
- Moeder van 3 kids
Onze 10 jarige dochter had een rekenachterstand van bijna 3 jaar. We dachten dat ze dyscalculie zou hebben. Want waarom anders zo een enorme achterstand. Met taal en lezen liep ze voor! Via
via kwam ik in contact met de Kernvisiemethode en ging er een lichtje bij mij branden. Het eerste contact met Johanette was zo prettig dat we snel een afspraak in gepland hebben. Inmiddels zijn
we ruim anderhalf jaar verder en heeft onze dochter de leerachterstand al bijna ingehaald. Ze is zo een blij kind geworden. De Kernvisie methode is een eye-opener voor ons geweest.
- Moeder van Loïs

Heb je vragen?
Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.