Over ons


Over ons

Het komt regelmatig voor dat kinderen tegen problemen aanlopen in het basis- en/of voortgezet onderwijs. Het wil niet lukken om mee te komen in de klas of een kind heeft moeite met een bepaald vak. Kinderen voelen zich soms ‘dom’ en/of ervaren veel moeite om het ‘goed te doen.’ Voor kinderen, maar ook voor hun ouders en de school, is dat heel vervelend, want iedereen ziet graag dat het goed gaat met kinderen. Als het even niet wil lukken, kan dat kinderen een verminderd zelfvertrouwen geven. Dit kan soms zover gaan, dat kinderen zich ongelukkig voelen, niet meer naar school willen en zelfs in hun hele doen en laten veranderen.

Oorzaak

De achterliggende oorzaak is niet altijd direct duidelijk en dat is ook niet zo vreemd. Het kan namelijk veel verschillende oorzaken hebben. Misschien ligt het tempo even te hoog, heeft het kind een andere manier van leren, is er tijdelijk wat meer individuele aandacht nodig, of misschien speelt er iets anders waardoor de ontwikkeling van het kind even hapert. Op zo’n moment is het goed om contact op te nemen met De Leerboom.

Ontwikkeling stimuleren

Het is onze passie om de ontwikkeling van kinderen zo goed mogelijk te stimuleren en iedereen te helpen die daarbij een rol kan spelen, of dat nu kinderen, scholen of ouders zijn. Op basis van jarenlange ervaring en vanuit onze overtuiging dat we kunnen helpen, hebben we een visie ontwikkeld die heel in het kort aangeeft hoe wij naar de ontwikkeling van een kind én naar leren kijken. Vervolgens hebben we voor onszelf nagedacht welke rol wij kunnen en willen spelen om hierbij de helpen. Dat vind je terug in onze missie.

Visie

Kinderen kunnen zich maximaal ontwikkelen binnen hun mogelijkheden en talenten, als ze af en toe speciale aandacht en ondersteuning krijgen bij hun manier van leren. Het stimuleren van het leervermogen van een kind gaat het beste als er naast de schoolvakken ook aandacht is voor de aard en het gedrag van het kind en wanneer dit in combinatie met elkaar ontwikkeld wordt vanuit een positieve mindset. Dan wordt leren geen ‘opgave’, maar een fijne ervaring.

Missie

De Leerboom helpt leerkrachten, ouders en kinderen als het even niet lijkt te lukken voor het kind om het tempo in de klas bij te houden. Wij helpen om ‘eruit te halen wat erin zit’, zonder te overvragen, maar door te stimuleren en te motiveren. We kijken naar de kwaliteiten en talenten van het kind en passen onze aanpak aan, zodat die het beste aansluit bij het kind. We overleggen met school en ouders, zodat het kind overal de aandacht krijgt die het nodig heeft om zijn of haar eigen mogelijkheden zo goed mogelijk te ontwikkelen. Als centrum voor leerbegeleiding gebruiken we een breed scala aan begeleidingsvormen en vakinhoudelijke kennis waarbij altijd de leerling centraal staat.

Houvast

De visie en de missie zijn voor ons een houvast om ons bezig te kunnen blijven houden met waar wij goed in zijn en wat wij willen bereiken voor kinderen die tegen een leerprobleem aanlopen. Binnen die visie en missie ontwikkelen wij constant nieuwe manieren van ondersteuning voor kinderen, scholen en ouders. Het vormt de rode draad van ons bestaan als De Leerboom en we willen dat graag met iedereen delen om op zoveel mogelijk plekken onze steun te kunnen verlenen. Vragen of opmerkingen zien wij als een leerzame feedback, dus neem gerust contact met ons op. Wij staan voor je klaar.

Ervaringen

Wij zijn blij dat onze negenjarige zoon met Hedi aan spelling heeft mogen samenwerken. Dit was eens per maand, voor een periode van vier maanden. Direct na schooltijd, een uurtje op school, samen aan de slag met Hedi, met één van ons als ouders erbij. Onze zoon leerde woorden als woordbeeld opslaan, niet alleen als STAAL-categorie.

Natuurlijk was het even wennen in het begin en had hij geen zin om thuis verder met ons te oefenen. Maar: alle inspanning werd beloond, op school gingen de dictees nu wél goed, kwamen de voldoendes binnen én maakte hij een mooie groei: Met spelling zit hij nu op het niveau waar hij hoort te zijn!

- Een ouder

For my son Felix is De Leerboom the best Schaduwklas he could go to. Within a very short amount of time, he started to develop interest in numbers and letters including to write his first words. The clear structure and attention Johanette and her team provide for the individual children is amazing and a corner stone that helped Felix to make the next step to the Waterink Zuid school.

- Mother of Felix

Wij zijn heel blij dat onze dochter met Martine als Remedial Teacher heeft mogen samenwerken. Ze ging er nooit met tegenzin naartoe; integendeel. Ze voelde zich heel fijn bij Martine! De schoolresultaten zijn aanzienlijk verbeterd, te zien aan de Cito scores! Ook voelde ze zich een stuk zelfverzekerder met betrekking tot haar dyslexie en dat was zo leuk om te zien! Dus veel dank hiervoor en natuurlijk veel dank aan Martine!

- Een ouder
Achtergrond footer

Heb je vragen?

Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.