Over ons


Hallo, wij zijn De Leerboom

De Leerboom helpt leerkrachten, ouders en kinderen als het even niet lijkt te lukken voor het kind om het tempo in de klas bij te houden. Wij helpen om ‘eruit te halen wat erin zit’, zonder te overvragen, maar door te stimuleren en te motiveren.

Over ons

Het komt regelmatig voor dat kinderen tegen problemen aan lopen in het basis- en/of voortgezet onderwijs. Het wil niet lukken om mee te komen in de klas of een kind heeft moeite met een bepaald vak. Kinderen voelen zich soms ‘dom’ en/of ervaren veel moeite om het ‘goed te doen.’ Voor kinderen, maar ook voor hun ouders en de school, is dat heel vervelend want iedereen ziet graag dat het goed gaat met kinderen. Als het even niet wil lukken, kan dat kinderen een verminderd zelfvertrouwen geven. Dit kan soms zo ver gaan dat kinderen zich ongelukkig voelen, niet meer naar school willen en zelfs in hun hele doen en laten veranderen.

Oorzaak

De achterliggende oorzaak is niet altijd direct duidelijk en dat is ook niet zo vreemd. Het kan namelijk veel verschillende oorzaken hebben. Misschien ligt het tempo even te hoog, heeft het kind een andere manier van leren, is er tijdelijk wat meer individuele aandacht nodig, of misschien speelt er iets anders waardoor de ontwikkeling van het kind even hapert. Op zo’n moment is het goed om contact op te nemen met De Leerboom. Het is onze passie om de ontwikkeling van kinderen zo goed mogelijk te stimuleren en iedereen te helpen die daarbij een rol kan spelen. Of dat nu kinderen, scholen of ouders zijn. Op basis van jaren ervaring en vanuit onze overtuiging dat we kunnen helpen, hebben we een visie ontwikkeld die heel in het kort aangeeft hoe wij naar de ontwikkeling van een kind én naar leren kijken. Vervolgens hebben we voor onszelf nagedacht welke rol wij kunnen en willen spelen om hierbij de helpen. Dat vindt u terug in onze missie.

Visie

Kinderen kunnen zich maximaal ontwikkelen binnen hun mogelijkheden en talenten, als ze af en toe speciale aandacht en ondersteuning krijgen bij hun manier van leren. Het stimuleren van het leervermogen van een kind gaat het beste als er naast de schoolvakken ook aandacht is voor de aard en het gedrag van het kind en wanneer dit in combinatie met elkaar ontwikkeld wordt vanuit een positieve mindset. Dan wordt leren geen ‘opgave’, maar een fijne ervaring.

Missie

De Leerboom helpt leerkrachten, ouders en kinderen als het even niet lijkt te lukken voor het kind om het tempo in de klas bij te houden. Wij helpen om ‘eruit te halen wat erin zit’, zonder te overvragen, maar door te stimuleren en te motiveren. We kijken naar de kwaliteiten en talenten van het kind en passen onze aanpak aan zodat die het beste aansluit bij het kind. We overleggen met school en ouders zodat het kind overal de aandacht krijgt die het nodig heeft om zijn of haar eigen mogelijkheden zo optimaal mogelijk te ontwikkelen. Als centrum voor leerbegeleiding gebruiken we een breed scala aan begeleidingsvormen en vakinhoudelijke kennis waarbij altijd de leerling centraal staat.

De visie en de missie zijn voor ons een houvast om ons bezig te kunnen blijven houden met waar wij goed in zijn en wat wij willen bereiken voor kinderen die tegen een leerprobleem aan lopen. Binnen die visie en missie ontwikkelen wij constant nieuwe manieren van ondersteuning voor kinderen, scholen en ouders. Het vormt de rode draad van ons bestaan als De Leerboom en we willen dat graag met iedereen delen om op zoveel mogelijk plekken onze steun te kunnen verlenen. Vragen of opmerkingen zien wij als een leerzame feedback, dus neem gerust contact met ons op, wij staan voor u klaar.

Ervaringen

Onze creatieve, sociale, slimme dochter liep vast op school en sloot zich langzamerhand af. Eind groep 7 volgde een diffuus schooladvies waarin zowel de docent als wij haar niet herkenden. Bijles dachten we, tot Johanette met haar in gesprek ging en concludeerde dat onze dochter een andere, meer visuele leerstijl heeft. Het mooie, persoonlijke profiel dat ze daarbij schetste was zo herkenbaar. 4-5 maanden begeleiding volgens de Kernvisie-methode en wekelijkse bijles hebben ertoe geleid dat ze het leuk vindt om te leren. Ze is weer open, energiek en vol zelfvertrouwen en heeft zin in de middelbare school. Met een eenduidig, overtuigend en hoger schooladvies op zak dat inmiddels alleen maar een bonus is.
We zijn Johanette heel dankbaar voor haar inzichten en inzet.

- Brugpieper in de dop

De Leerboom – Johanette, heeft alle drie mijn kinderen met dyslexie ontzettende geholpen. De kernvisie methode is een manier van leren die enorm aanslaat. Het heeft ervoor gezorgd dat ze weer zelfvertrouwen hebben en zich goed voelen in de klas. Dat dit zo goed werkt is niet alleen door de methode maar zeker ook door de geweldige begeleiding van Johanette. DANK

- Moeder van 3 kids

Onze 10 jarige dochter had een rekenachterstand van bijna 3 jaar. We dachten dat ze dyscalculie zou hebben. Want waarom anders zo een enorme achterstand. Met taal en lezen liep ze voor! Via
via kwam ik in contact met de Kernvisiemethode en ging er een lichtje bij mij branden. Het eerste contact met Johanette was zo prettig dat we snel een afspraak in gepland hebben. Inmiddels zijn
we ruim anderhalf jaar verder en heeft onze dochter de leerachterstand al bijna ingehaald. Ze is zo een blij kind geworden. De Kernvisie methode is een eye-opener voor ons geweest.

- Moeder van Loïs

Heb je vragen?

Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.